What Does ایمپلنت Mean?

Wiki Article

در واقع ما جراحی آتروماتیک و بدون آسیب در جراحی ایمپلنت با لیزر خواهیم داشت.

بخاطر چنین مسائلی است که توصیه اکید این است که برای ترمیم و بازسازی دندان ها خود به کلینیک دندانپزشکی مراجعه شود که از دندانپزشکان متخصص و مجرب بهره میبرد.

به دلایل گوناگون همچون پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال یا آسیب‌های خارجی،‌ دندان‌های طبیعی از دست می‌روند. اگرچه استفاده از دندان‌های مصنوعی متحرک از قدیم رایج بوده اما امروزه کاشت دندان ایمپلنت روشی مطمئن‌تر جهت حفظ و شباهت آن به دندان‌های اصلی است. ایمپلنت‌های دندانی دارای انواع مختلفی است که شامل:

در موارد زیر استفاده از اباتمنت پیش ساخته، توصیه نمی شود:

البته لمینت‌های بر پایه شیشه نسبت به انواع دیگر لمینت قیمت پایین‌تری دارند.

به طور کلی روش کاشت ایمپلنت به این ترتیب است که ابتدا فیکسچر یا همان قسمتی که قرار است جایگزین ریشه دندان شود با استفاده از جراحی و یا لیزر در داخل فک و به جای دندان از دست رفته، جایگذاری می‌گردد .

ایمپلنت ها روش‌هایی کاملاْ تخصصی هستند و در مناطقی قرار می گیرند که استخوان استحکام کافی جهت نگه‌داری پایه دندانی داشته باشد.

اما کاشت ایمپلنت، هم از آسیب به دندان‌های مجاور ممانعت می‌کند و هم وجود کامپوزیت فیکسچر در استخوان فک، پدیده تحلیل استخوان فک را به میزان چشمگیری کاهش می‌کند.

لمینت دندان جزو اعمال زیبایی دندانپزشکی است به همین دلیل هزینه آن تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد.

هزینه لمینت دندان در هر فرد با دیگری متفاوت است. عوامل زیر در تعیین هزینه لمینت دندان موثر هستند:

باید بهداشت دهان و دندان در هنگام استفاده از دندان مصنوعی را بسیار زیاد رعایت کنیم.

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ۰۲:۰۷ سلام میخواستم بدونم فرق کامپوزیت و لمینت فقط جنس و قیمت هست یا تفاوت دیگری هم دارند؟

موارد خاص پزشکی همچون بیماری پوکی استخوان تاثیر و ماندگاری دندان‌های ایمپلنت را کاهش داده و گزینه‌های خوبی برای چنین کاشتی نخواهند بود.

بطور کلی، برای جایگزینی دندان‌ها سه گزینه وجود دارد: استفاده از دندان مصنوعی یا همان پروتز دندان، استفاده از بریج دندانی به همراه چسب دندان و در نهایت استفاده از ایمپلنت دندانی.

Report this wiki page